Cultuurlab Vlaanderen

Cultuurlab Vlaanderen is het Vlaams labo voor lokale solidariteit. Het werkt voor en met mensen die samen een open en warme samenleving willen realiseren. Met de Vlaamse emancipatiegeschiedenis als inspiratie zet Cultuurlab Vlaanderen cultuur en de Nederlandse taal in om mensen met elkaar te verbinden. Door van elkaar te leren en samen te creëren werkt Cultuurlab Vlaanderen vanuit het lokale niveau aan een samenleving, waaraan iedereen op een gelijkwaardige en zelfbewuste manier kan deel hebben. We brengen mensen samen rond cultuur in Vlaanderen: cultuur proeven, elkaars cultuur ervaren en samen nieuwe cultuur creëren. Cultuurlab Vlaanderen ondersteunt ook mensen om lokale antwoorden te geven op maatschappelijke vraagstukken.

Bezoek Cultuurlab Vlaanderen

Waar kan je ons vinden?

29 lokale werkingen.

Verfijn je zoekopdracht om gericht te zoeken!

Bestel je eigen verenigingspil-doosje!